Sunday, November 27, 2011

Murtabak Sardin Cream Crackers

salam...semua...
bila cuti skolah ni mcm2 la aktiviti g blh aku buat kat rumah ni....smalam dengan rajinnya aku cube resepi Murtabak Sardin Cream Crackers yg aku dapat dari sini tp aku buat ikut citarasa aku sendiri..
ok aku share resepi dia..

bahan2:

sebiji bawang bsr potong dadu
3biji bawang putih
cili merah
telor 4biji
santan sekotak + air guna kotak sama
biskut cream crackers
garam secukup rasa

cara:
1- hancur kan sardin, tumis bwg,masukkan cili merah,masukkan sardin, perasakan dgn garam.aku letak lemon sket...ketepikan..
2. pukul telor 3 biji, masukkan dlm sardin tadi
3. rendamkan biskut dalam santan,agak2 terendam je..susun dalam loyang 2lapis.
4. ratakan sardin di atas biskut td.
5.susun biskut semula seperti no 3,ulang no 4 hingga habis sardin dan yg terakhir ialah lapisan biskut.
6. curahkan baki santan yg tinggal, pukul telor sebiji n ratakan atas lapisan paling atas.
7. bakar pada suhu 180 deg selama 20-30 minit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...